Saturday, July 29, 2006

New body

X1-CRT´ns nya CP 2.0 Kaross, underskalet, bara det bästa...


Bättre och bättre...

Japp, det går bara bättre och bättre nere på Skarpnäck nu med 1:12án. Dock är jag fortfarande ringrostig men de går framåt:). Bilen känns väldigt lättkörd,lite,lite överstyrd kanse, men så har ja inte än pressat den till sitt max i böjarna. Motorn går som en dröm,skönt ock slippa kolmotorerna o svarvning det är den stora fördelen,vrid finns det, o jag kör en RO runt 62-64 vilet e tydligen rätt högt. Drevningen ligger på 88/37 ,nya karossen funkar bra, dock har den spruckit i främre hjulhusen som resulterar i att karossen tar i banan på rakan :/.

Truggyn är nästintill inkörd,iallafall org spisen, den nya 528an ligger o väntar på att få jobba.

Tuesday, July 25, 2006

Finaly...

SÅ har vi premiärat på Skarpnäcks Track bana i Stockholm. Och som den gick...BL is the shit, o greppet är..ja ja finner inga ord. En helt ny dimesnion är detta,1:12 är riktigt kul o framförallt utomhus.

Monday, July 17, 2006


Sunday, July 16, 2006

Going 4-cells....

Sedan barnsben..höll ja på o säga, men i början o mitten av min sk rc-karriär så har jag o säkert andra trånat efter 1:12 de små sjuuukt snabba El bilarna i skala 1:12.Efterliknar de Grupp-C bilarna som härjade på banorna runt om i världen o framförallt på LeMans24h.

Har inte aktivt jagat nån,utan haft det lite gnagande till o från,men i dag så slog det mig.."man kanske skall testa?" testar man inget,frågar man inget får man inget veta. Så efter en kort tids sökande fann jag den ja vill ha.

AE RC12 L4á,Servo,GP3700,GP3300 ackar samt Däck o Kaross

Saturday, July 15, 2006

Äntligen händer det saker...

Det mesta till X1-CRT har kommit senaste tillsottet utöver beställningen va cvd bak,samt centershaft fram,bak...

på ingång

SSG fiber radioplatta
SSG Fiber Diffplatta
SSG Fiber toplate
Hardned diffpins(hållare för mittdiff)

/inlinesys för Nova 28an (T8ports)

Wednesday, July 05, 2006

Vad består rc-xtreme av?

Medans jag väntar på delarna till truggyn(som förövrigt lämnade landet i väster i dag) så tänkte jag skriva ner vad jag har för brylar( går inte in på alla detaljer)

Bil nummer 1, min favorit,just för att jag lyckats få till den som jag vill. Lagom stor och brutalt med kraft

HPI MT2 18SS,modifierad för att ta emot LRP´s z.21r Spec2 Team engine,HEC inline pipa. Servon Styr-Hitech HS945-MG S3003 på gas,3 st filter, Geolander,Sandpaws och Dirtbonz tar hand om greppet. Alu Chub från yeahracing,samma med rear,samt spindel. Drevningen är 52/15T farten är mycket bra, accet är massivt. Aluminium orginal HPI dämpare 25W olja runt om.

Bil nummer 2, tidigare 1á dock slagen med hästlängder..just för att det känns "mer inne" med att köra me dessa bilar.

LRP-Shark 1:18 buggy, modifierad till Truggy. Motorn är en Feigao 4834Kv som får indikaioner från ett Mamba25ESC från CC. Ett halvdant Blubird servo ett BMC380 som jag för övrigt slutat och rekomendera då 2 st rasat...Atomic Stål CVD"ben" infästna i Atomic Xray CVD outdrive(passar med dessa ben,MB4 atomic ben) Xray M18MT fälgar samt pin tiers..dessa är bredare än MRX4...iom annan offset. Kränghämmare runt om, 60w olja, heavt shimmed diff...pulver i form av LiPo ackar från 1300mah-->1700mAh 7.4v upp till 11.1v. okörbar me 11.1.. Går bra inne me slitna org chevron däck.

Bil nummer 3...köpte den för jag hadde tråkigt o vile testa..

Xray M18MT...monstertruck?..japp, org drivaxklarna suger skräp och fick montera Atomic Xrays med tilhörande Orginal alu xray 1:10 NT adaptrar....Dämparna e välla det enda minuset ?, ja har fått till dom ganska bra, o måste erkäna att den LÄTThänger med en LRP,MB4...allt annat e BS. Feigao 7800 som e lågt drevad, går som ett skott, o ligger fint på bana, kör mestadels 7.4 v lipo då den bara e för innebruk.

Bil nummer 4....Fullkomligt bestialiskt AS, mest våldsamma elbil ja sett o kört. Xray M18 Touring.

Köpte den av en enda anledning, att köra skjortan av NT bilarna på raken nere i sthlm/skarpnäck o som den gick...

Feigao 7800,med ett 36/17 drev, gjorde att bilf*n nästan lättade...allt orginal? na Motech Panther chassi kofiber, HS81 MG servo micro Rx...

Bil nummer 5...impulsköp, men hadde trånat lääänge...äntligen. HN X1-CRT Truggy 1:8

Ace servon a 2100:- e monterade, får tillome Ko o Futaba servona att svettas..LÄTT!! Upgrades till Pro kit e på G, kolla posten under för lull lull listan :), en renodlad offroad killer...

Bil nummer 6...den mest fulllänade jag har, renodlad rejs maskin..Losi XXX-T MF2

Inget o säga, den har allt orginal o inga upgrades behövs..Novak Velociti 6.5r sköter om farten, o GTBét sköter pulvret...3300mAh-3800mAh ackar står för josen.

Bil nummer 7...ok Losin e inte de enda, detta är den xtrema Pro27an..rejsing i skala 1:27

kolfiber,digitala servon,transpinder,foams o Micro Rx...Z2 spis o combo me bra drevning kan få alla att le :)

Tuesday, July 04, 2006

I väntans tider...

Får man roa sig med att ruppa med HPI mT2 21SS...f*n vad bra den går..skall se om jag ka nbege mig ut mot Lövsta 5/7 o testa lite lätt.

Satt just o ögnade igenom vad som är beställt till truggyn :)

CNC 7075 Z Brace
CNC 7075 Center Chassis Braces
CNC 7075 Front Shocktower 4mm
CNC 7075 Rear Shocktower 4mm
Alu Wingstay posts
Hingepinshaft with screw´s
CNC 7075 Front arm holder Lower B-Type
CNC 7075 Front arm holder Upper B-Type
CNC 7075 Front arm holder Lower A-Type
CNC 7075 Front arm holder Lower A-Type
Diff Gear large bevel 43T
Front C-Hub
5mm Wheelnut
Rear uprights
Servo saver parts
Novarossis N528XR-8T
Internal diffgear set
Proline Crimefighter
Proline BowTie
17mm rims white
17mm rims yellow
Proline body CP 2.0
KoPropo Helios
Spectrum Pro
Iinline Rossi pipa
Center CVD front/rear
CVD rear

komma skall:

Koppling, 3backars komplett.
DIff olja 4 hårdheter 2,3,5,7k

Nu ere bar o vänt