Monday, September 18, 2006

Carpet-killa is finaly tested...








































Liten film--> Här

Vilken bil..o framförallt vilken motor/fartreglage combo!!...Sällan upplevt sådan känsla tycker att det inte finns nån som helst anl att investera i ett CC Mamba25ESC längre..eller en Mamba motor för den delen.I dag köper man denna combo för knappt 1500:- å då har me nett ruggigt kompetent ESC, som klarar 30A konstant,60A i peak...1-4!! celler´s Litiumpolymer ackar..(dock är det "bara" 2cells auto cutoff) Du kan även köra borstmotorer så enl mig äär detta det ultimata esc i dag på marknade. finns hos Skånehobby.

Testkörningen var inte speciellt avancerad,utan bestod av hårt gasande fram o tebaka för att se om motor samt ESC blev varmt(varmt,enl mig knappt att du kan hålla fingret).Jag körde iprincip fullgasingar tills det börja dumpa, o motorn va inte speciellt varm,säg runt 50-55 grader kanske..ESC va juh bara jummet.Bilen är som en dröm..jag finn...jag vet att jag har förespråkat Shark,iom att den har drevskydd,det är sant...Xrayen har inget, o det är no inget ja vill ställa i en sandlåda direkt,utan att ha firrat nån balja eller nå för o skydda linan. Men den går lika bra som vilken anann 1:18.Lätt och bygga,kvaliteten är hög,delarna inte alls såååååå dyra som man vill tro.Visst skall du ha oneway alu diff bellar den en 450:- hemma..men så ere åxå bra sylar.Jag har valt att oavkortat köra Xray orginaldelar eftersom det inte blir nån konflikt :D.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home