Thursday, September 27, 2007

Finaly...the wait is over..

Torsdag den 27/9 dagens datum vill säga så ere taim....taim för mig att pröva på "riktig" racing. RM i 1:10th 2wd/4wd Buggy (el-offroad). Nervös? mjae faktiskt inte..inte mer än "vanligt" så att säga, träffa nya människor mm.

Vi är massor av folk som åker från klubben jag är medlem i, MHF-Skarpnäck vi kommer bo på ett vadrarhem,och kommer att köra i Sjöbo..ca 60 mil enkelresa... Jag åker med en klubbkamrat Daniel Tengvall som de senaste tvlingarna har fullständigt dominerat tävlingarna. Med oss på resan är Roy Gjemble från Sveg,en synnerligen trevlig herre. Tävlingen går över helgen, tidsträning Fredag,rejs Lördag o säöndag.

Jag har inte kört en sådan här tävling förr, har faktiskt bara kört en tävling tidigare i år, ett "lek rejs" Söderhamn, där det gick ok. Jag har in större ambitioner att vinna, foclk snackar jämt omatt man MÅSTE a det för att kunna köra..jakör bara av en enda anledning, jag tycker det är kul, jag har inga problem me att spendera par 1000:- för att köra ett rejs. Tävling är kul, jag ser det som just en KUL sak, min största passion är MEKA,tillverka,förfina och Modifiera, att ja nu får köra lite är skoj.

Jag har som mål att ta mig igenom tävlingen på ett bra sätt,uan att bli diskad,elelr bryter pg av att bilen går sönder...Direkt tänker japå mina främre bärarmar..men håller ja bilen på rätt ställe så skal de int va nån fara.

Jag har absolut ingen erfarenhet av 2wd buggy, o än mindre på "dirt" banor, att köra på green-hill e en sak, men på "riktig bana" är no en upplevelse.

ur som helst, så återkommer jag på Söndag natt/Måndag.

Väl mött, Thomas Pettersson

0 Comments:

Post a Comment

<< Home