Sunday, November 04, 2007

Ok, then what...?

Premiären ,eller hur man skall säga. Drog till Klubben i dag MHF-Skarpnäck och fixade det sista. Dock va juh i princip 97% av allt klart o det som återstod va nåra mattstumpar o få fast,samt langa lite färg på väggarna.


Banan,som den ser ut nu, troligen samma på den officiella premiären.


Jag passade på at ta med mig bilen, men har inte gjort NÅTT med nån setup, utan bara gått igenom den minitiöst efter RM i sjöbo. Det va välla kul, det kändes helt ok.

Vet inte, men känner mig rätt...splittrad,eller disträ..svårt o sätta fingret på det hela. Efter RM så va man rätt mätt..suget har kommit rätt krypande på inomhus säsongen o ja har tills bara för nån vecka sen längat efter att få köra offroad inomhus. Sagt o gjort, men de där hysteriska WOW...infann sig aldrig...ja kräver sällan nå spec, utan 2 konor typ o lajja runt =), men mja, vissst de va skönt o ratta igen men...ja ja vet inte.

Julen närmar sig med stormsteg, Jobbet o framförallt min familj tar massor av tid, inget jag vill försaka för RC. Det har jag redan gjort...Buggy är Lördagar alt en kortis nån Fredag. jag har dessutom 5.5mil till banan för att ruppa lite. Missförstå mig inte, ja har åkt 67 mil enkel resa för o köra aktivt 30 min typ..e inte det, men det känns nästan som att bara förberedelserna otransport komme o ta mins 3 timmar... 1 dit, 1 packa upp o ner, o 1 hem... o slutar man 16:00 ere inte många ackar på En Fredag. Att ta med sig barnen en Lördag är inte aktuellt alls.

Sambon Jobbar 2 helger, o ch är sedan Ledig 3 helger..e h inte meningen att ja skal stå o ratta RC, då ja vill umgås me dom...mer än att köra RC, ka ngivet va vissa stunder då man e mätt på "hema livet" o kan få nån helg me bara RC, men det blir mindre iom att barnen växer, o det e bad,skog o natur mm som hägrar...

Jag HAR planer på att köra rejset i Nyköping, men i ärlighetens namn börjar jag skruva på mig, att ställa upp i en Buggytävling som är en "ojämn track bana" lockar inte alltid...vist sj rejskännslan e de som lockar för vissa, så även för mig med, men ja vet inte, ja vill tävla, men om det e track så hadde ja kört det givetvis. Jag måste iskallt ta mig en funderare...

Dessutom, e jag på jakt efter en Touring, det va ju "Flätt rejsing" som va starten för mig...(ja förutom Wildwily när man va 8 år o nån enstaka rocky mm) "offroaden" har bara varit hos mig i åar år, typ sen 2004 eller 05..Track körde jag intensivt i par år, 3-4 år, var o varannan dag ,dock nån enstaka tävling...Så innerst i grunden är jag en track människa, men jag älskar Offroaden på det sättet att man flyger..(låter löjligt) men kännslan av den perfekta landningen går icke att gissa sig till..måste upplevas.

Därför har jag bestämt mig att pralellt med Offoaden inne, köra 1:18 Trck, o det på det mer seriösare planet än förr...hurvida det går får tiden avgöra.

Jag hoppas, men vill inget lova på att vara med på den ev premiären nu till helgen. Vi får helt enkelt se hur det blir nu inne i vinter o Offroad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home