Sunday, June 29, 2008

Racerapport Falun - 28/6-2008

Så, var den 3e tävlingen för året avklarad...min 3e tävling gick i Falun ca 22 mil norr om Märsta för er som sov på denna lektion som gav en massa info om hur o vart olika städer ligger i landet vi bor i..Länet är Dalarna!.

Jag har efter ca 1 vecka i Älvdalen hos svärmor med min sambo o barnen slutfört tävlingen jag sett fram emot. Tyvärr elelr tragiskt? att många från stockholm av anmälde sig och inte däk upp, dock fanns det några iallfall. Kristoffer,Matte A med Felix samt Roffe med sin grabb..Daniel T kom inte av personliga skäl o har full förståelse. Eftersom rejset skulle gå på avslutet av min semester va ja tvungen att ta med mina saker upp, o det va inga problem, i Torsdas gjorde ja iordning ackarna o kolla av de sista.

28/6-2008 kl 04:00 så ringde klockan..ja vakna redan 02:29 av att det va ett regn som int va av denna värld. upp, packa i resten av kläderna o ut i bilen..regn..."kul jul"...Mora, regnet upphör o ja börja känna mig mer o mer övertygad om att det blir en rätt växlande dag...Rättvik fortfarande uppehåll. Bjursås o we have a wet day..."santana"...jaja det va juh inge hällregn, utan dugg.

Roxnäs banan ligger intill en stor industri byggnad, banan e välla av "sand,sten o jord typ...o vid tort väder pratar vi "DUST"...nu va juh inte de nåe problem..än, dugg regnet va nu så litet att ja hadde hopp om en trevlig dag. Ja lastade upp allt o satte mig i ett tält in till banan, anordnat av SMK dala falun. Roffe K me grabb,Kristoffer o Mats A me lille Felix dök upp från Skarpnäck. Annars var det välla "nästan som vanligt!, Lars Johnson va på plats, Tommy Bergfeldt,Janne Dahl,Lars hägerman, Tamiya Tompa me Fredrik Emilsson va där med, enda i fältet med Tamiya dock fina sådana i form av 501.

Atomic Carbon S4
LRP Competition
Novak 4.5r
Team Brood 5 cells matchat
Spectrum
Ko 2413

Långa länkarmar runt om.
FRAM:Svarta kolvar + ljusgrön fj o 40 olja, internal spring. längst ut på armen, längst in på torn
BAK:Blåa kolvar + gula fj o 30 olja, ingen INt fj. samma som ovan

Träning..allt går bra, bilen känns ok, underlaget är bra, mina däck e inte de bästa, då ja har lite fel typ, dock erom inte okörbara utan helt ok..

Kval: allt går mumma, utom att jag har några jätte problem med att småsten låser bakfälgarna, o bilen blir obrukbar till någon snurrar fälgen igen... detta resulterade i att jag tappade oerhört med tid, o troligen loosade en TQ...dock e ja nöjd med at ha kvalat in som 2a i tävlingen. Bergfeldt hadde tydligen glömt huvvet hemma..han missade både transponder o allt möjligt..me kolhäng,transpondrar som inte röknade så va de inte lyckat...

A final o den enda :D----:

Jag kommer iväg ok, lite för rädd o blir avskrotad..kommer iväg typ näst sist o får jaga som en tok, o utan större problem, avancerar jag o slutligen kommer ja in som 3e man..

A final 2 tror det e samma som ovan, typ...en del misstag o det kostar mig 2a platsen...iom att när han ropar målgång så "tror ja att de e klart o släpper av"...mena då hadde ja just passerat 2an innan mäl...ja fick jaga som en hund, o han i fatt samma Fredrik igen på ett varv, o då va ja redan av hängd me en o 2 böjar, han gör samma misstag i dubbeln, o ja tar det lugnt tror ja, eller om ja kommer ut dåligt på rakan o det kostade me andra platsen me 2 tiondelar..

A final 3 kommer iväg MUMMA, drar ifrån o leder rätt ok...kör vidare säkert o känner redan att tar ja det i mitt tempo ere no klart..."Bil nummer 2 Thomas Pettersson har brytit" ropar speakern ut..."va fan ,vadå brytit tänkte ja" o tapapde helt bort mig...koncentrationen, vart sargad o misstagen kom, bergfeldt va för bi mig hur vet ja inte, men ja sov no typ...Fredrik jagade bakom, o mina misstag räckte, men ja skulle inte ge mig, ja tog mig för bi igen, o efter mycket så körde ja in som 2a man...dock enl resultaten som korkade igen, va ja sist o gjorde 3 varv typ...LOL...uppdatering av anl ?

Jag e över det hela taget medelmåttigt glad, misstag o saker som ja inte kan råför kan ha satt sina spår igen om tävlingen, m,ena ja ahdde HELA finalen i skallen om stenar i fälgar "tänk om"...
ja e inte besviken, men inte nöjd.

Det jag behöver förbättra e förmågan att läsa av banan, focusera MER på min egen körning än att snegla på andra, vilket jag gjorde...allt för många ggr, o det vart misstag då. Gå runt banan o tänka mig in i den, försöka måla upp en bild, vart jag skall köra. Sj körningen i sig e inga större problem, ja behöver mer rejs rutin

nästa e att träna lite på Green hill, o sen förbereda mig inför RM 16-17 Augusti på Skarpnäcks bana.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home