Tuesday, October 28, 2008

BJ2SE - Frontend and it´s position..

Lite ledsen att det tar lite tid, men jag e lite kort på delar...fick tag i ett chasi, NIB av LArsB4 från skarpnäck (Tack Mike L).

Jag har som sagt sneglat oerhört på Lars J´s B42, o gillar hela idén. Tror till o med att första S2 prototypen såg ut så här på ett ungefär.

Jag har gjort lite anorlunda än Lars bil, jag använder mig av större bit av ett carbon-B4 chassi front end.

Det första va att passa in hela biten..inte det enklaste..finns inte mycket rakt att gå på :).

Bilden nedan: jag anv mig av orginal servo infäsningshålen för att få fast biten i chassit. Notera markeringen, för att motorn skall få plats.



De 3 "hålen - stolparna" som syns, för att fästa över bulkhead, har ja tagit en exakt borr, och borrat rakt igenom, o ut i chassit.




Notera de 3 nyborrade hålen, de kommer att ge extra styrka åt hela framvagnen, jag drar 4/40x? upp en bit underifrån. skall dessuotm ha 2-3 ytterligare, framförallt 2 länst fram




Jag skall göra iordning så att man kan montera ett kolfibertoppdeck på denna bil. I våra konstruktioner tror ja framvagnen kommer o va en kritisk punkt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home