Sunday, February 08, 2009

Building part III - FLM Stampede final pics..

Japp..nu e det nära...jag har just lackat och "stickat" karossen...Efterosm jag använder mig av en "skala kaross" en Chevrolet "Cheva 72á " S10, så ville ja skippa min tävlingsfäger o få så realistisk look på den som möjligt, utan att verka tråkig. Med rätt färg,slipper man "söla ner karosser med klistermärken, vilket ja sällan gillar...Färgerna skall framhäva karossens linjer!!.

Efter att ha besökt Rynos o inhandlat Pactras PurplePearl + SprintWhite som "backning"...så va ja ganska spänd på hur det skulle se ut...Eftersom Lördagen vigdes åt att ifärdigställa trucken till nästan klart skcik, så vart det inge lack..ja ville absolut INTE misslyckas med denna.

Efter att ha tvättat den med YES så lät ja den torka...ja skakade Purple färgen ordentligt, o dessutom "hettade " upp den i varmt vatten för att öka trycket på den, o få "finare fördelning (jag tar inget ansvar för detta, allt görs på eget bevåg)..Ja började spraya en 40cm från karossen o i fria luften en ca 10 sec..sen förde jag in strålen med ett rejält avstånd...torka, o sen på´n igen...backade med vitt...stickade den sparsamt, fixade en "pressening" i form av kolfiber look på flaket, o sparsamt dekalerad...

Recept:

Prolines Cheva 72á
FLM - Stampede Super extended - Wide kit
MM7700 - Max 17/87 drevat
NoName Lipo 2S2P - 8000mah.
Losi shocks
Prolines 30 series Wabash rims
Prolines 30 series Dirthawgs
ACE DS1111 servo
Spectrum Micro





0 Comments:

Post a Comment

<< Home