Tuesday, March 31, 2009

Preparation

Japp..i fullgång är jag med att ifärdigställa mina bilar inför ute säsongen. Jag har som bekant kommit över en forna drömbil, en Atomic Carbon S2 SWB. Bilen är en Mitt motorbil och i kolfibertub chassi. Bilen är designad för Astroturf o greppiga banor, men ja hoppas efter lite trixande få till den även på andra banor :)

Nu i dagarna hoppas jag att Robin på UMB kan börja klämma o känna lite på de kommande Brass - hingepin bracen till S4 o framförallt S2an. Jag är i fullfart med att jaga lipo ackar, o har fortfarande inte bestämt mig än. Ackarna är oerhört viktiga då jag måste få båda mina Atomic chassin omfrästa för att Lipo skall passa. Det kan tyckas "ta´t piano,det e flera veckor kvar..." Men så helt plötsligt så står vi där 23/5 o det e söderhamnsrejs...

Nu den komande helgen hoppas jag kunna köra en sista gång inne, sen så ställer jag kyoshon på hyllan. Det blir de sista 2wd inne träning på ett bra tag, sen är det fullfart med att hjälpa till nere på banan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home