Monday, April 05, 2010

Eastern is done, next is Summer cup/SC in Orebro

USA/UK

7-9/5 - 2010 is my first race for the season. It is held in Orebro like last year and year before...it is my favorite race, and the track is very special, not so much jumps, and HIGH curbs...and some parts on the track where ya cannot see the car...My main category is 4wd 1/10th electrcial, and i will most likley run 2wd, but just to have something to do.

I have already booked a hotel room, and i looking forward to start race again...this is the race i want to run, the other i do not bother, let´s see if i can or want to run others...Planning to get a truck, it will ofcourse be a T4 from Associated..
------------

SWE

Ojoj, 7-9/5 - 2010 då ere Sommarcupen o Sverigecupen i Örebro, som förra året o året innan...Jag har enligt mig själv lyckats bra där, o har en 9e o 7e plats i 4wd o en fin 5e plats i 2wd.

I år, är det fler förare, o framförallt BÄTTRE förare som är med, att ta sig till en A-Final är oerhört svårt, o som vanligt har jag noll förväntningar, utan gör mitt bästa. Numera har jag RC hobbyn på en lite annan Nivå än tidigare år, jag jobbar, o har som sagt familj, vilket ja haft innan, men de va mina sk läro år...Ja vet va ja kan, men så länge tiden inte finns, kan jag inte ta mig vatten över huvudet. 4wd klassen e den klass ja brinner mest för o ser som roligast.

I år blir det mycket 1/18 på Greenhill, sen får vi se hur det blir med andra banor, Falun o söderhamn står på en "vill köra lista", men det får vi se. Semestern är tidig i år, o den skal spenderas väl med familjen,nära o kära :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home