Wednesday, April 04, 2012

Hobbywing SCT PRO Motor system | Mini Recension

Vart tillfrågad av Christer på reservdelsrc.com om jag vill prova detta motorsystem i min shortcourse. Absolut var mitt svar, det tråkiga är, vi befinner oss i en gråzon mellan inomhus körning och utomhus körning. Så det betyder att jag kommer att göra en mindre utvärdering på Minicars inomhus bana i dagarna. Jag kan dra lite kortfattat, att jag tidigare körde Castles Stora 550 4pole system, böt till en DynoMAX 5.5 - 540 motor med bibehållet ESC (sensor). Problemet var värme, det fungerade bra, men värmen va enligt mig på gränsen för hög. Jag har hört tidigare att Hobbywing skall lansera ett 540 sct 4pole system, nu är vi här.

Hobbywing SCT Pro 3656 - 4700 rpm/v - 120A ESC / Sensor

Inga konstigheter här,asken stor och rymlig, innehåller allt det vi behöver för att komma igång, just detta system, levereras med TRX kontakt.



En viss skillnad i storlek när man jämför...störst e inte alltid bäst.



Klassisk 540 motor i jämförelse mot 3656 4 pole motorn från Hobbywing



Bra att dom valt 5mm axel för styrkan.



Vidare sker instalationen utan några som helst problem.

Motorn på plats, med vettiga löd öron


Kontakten för fläkten på ESC, använder även Programerings dosan, oerhört smart!!, du slipper krångla med mottagare som är dålda i mottagarlådor mm.. Tummen UPP!!


Sådärja, nu är allt på sin plats, o bara provkörningen kvar.







Ett stort tack till reservdelsrc.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home