Monday, November 13, 2006

Going 2wd...



Tack till Jacob på skanehobby.se som gör detta project möjligt. I samma paket som AE RC12L4 låg där mitt nya projekt..Mini-T "Beast" den baseras på Losis populära Mini-T som är en nerskalad kopia av race trucken Losi XXX-T MF2 i skala 1:10..





Syftet med bilen är att den skal va så galen och rolig som möjligt. Inte allt för mycket "bling" men någelunda iallfall. Framförallt skall den göras hållbar...Bilen skall användas dag som natt,i torra förhållanden,dock ev fukt sätter inte stopp för "Beast", cool kaross,bra pupper mm skall den prydas av..

RECEPT Mini-T "Beast"

Chassi: Jag har planer på att inskaffa ett Kolfiberchassi alt ett rent aluminiumchassi från CAW. Dock är detta i dag inte 100% bestämt.

Motor: Som bekant så kör jag med Feigao 7000kv 280s(short) Motorn har ett underbart register,vridet är enormt,och toppvarvet hysteriskt.

Batteri: E-power står för Josen..i form av LitiumPolymer 11.1v på fina 1800mah.

Hjulupphängning:Antagligen plast,eftersom jag inte vill att den skall bli allt för tung.Dessutom är priset en annan på palst detaljerna.Dock kommer rearhubs samt C-hubs och spindlar att vara i Alu,färg ej bestämt, men det lutar åt silver( då inte det kan bli blästrat.)

Stötdämpare:Jag använder mina befintliga TOPCAD som jag trivs med.

Drivlina etc:Här får man nog tänka till en gång eller 2 :), Det blir Losi detaljer rakt igenom. Losi kuldiff,Dubbelslirkoppling,CVD.

Servo+Linkage:E-flites 75,Justerbara turnbuckles blir det runt om, troligen K-factorys.Servoäddare

ESC:Håller kvar med mitt Quark22A som fakiskt fungerar,dock är det en broms som jag inte trivs med, framförallt om man gasar i luften..bromsar man nyper den på 100000delen av en sec o strippar alla drev..har sj gjort det..dock på mark funkar den MUMMA!

Spurgears/Pinionger: Det blir uteslutande Losis för dubbel slipper, 60T( har inte sätt nå anat) samt "mini-inferno pinionger" då Motorn är på 2.3 mm) Pinionger i storlekarna 14-20T

Kaross:Parmas Paneltruck 50´s lackas i mina vanliga färger "lysande" orange och vit.

Däck:Nu blir det bökigt...valmöjligheterna är enorma...Jag vil ha en "allround" bil där jag sliper o byta däck stup i 15én..Paddel däcken e "häftiga" men roar mig inte been there done that. Na det blir troligen Trinitys "monster däck" alt TRC´s monsterdäck...15% större än Mini-T o dessutom tar dom org däcken för en lägre profil

0 Comments:

Post a Comment

<< Home