Saturday, February 10, 2007

Huston we have a problem....

Det..det finns inget som kan beskriva min ilska och irritation som utspelade sig inombords sedan i går kväll Fredagen den 9/2-07 ...För att göra en lång story kort så...bokade in denna tävling på MHF-Skarpnäck för länge sedan,vart SJUK i måndags dvs den 5e...4 dagar te träning!!...

Efter akutbesök,Voltaren o Te me 50io elva Vicsblå i så vart strupen len o go..packade i ordning o tog mig ner till klubben...anlände ca 16:00..Jocke satt på plats o skruva AE..Nillman o LAsseB4 hadde byggt en bana..en bana som visade sig vara sjukt kul




Den är faktiskt riktigt tekniskt o passade mig helt ok...Efter att ha donat till Foams til ltrucken så hadde jag lite förväntningar,dock inte stora...

Efter att ha kört ett ack, o bilen kändes helt ok, så började det...i med andra acket o sen vare KÖRT..sen vare strul med spectrumet i ett...störningar,räckviddsproblem...krökta turnbuckles i skit-stål...efter andra böjda o bara strul me spectrumet lessna ja totalt, o då hadde ja testat NY,spectrum mottagare,servo,kablar ja allt...packade ihop väskorna o åkte hem..."jag kommer i morrn med Täng"

Bilen va kvar,radion va kvar,ackarna va kvar o då även Novak...Danne Täng,tjatade till mig att köra..."ok, låt gå"..setupen va ett faktum, o det kan han, bilen klar, ut o köra...bilen går bra...fästet e si o så bättre me gummi, men snababre på ett sätt..störningar kom, inge nträning, utan direkt IN i kvalen, fick en rätt snäll grupp o v upp i TQ medans Nillman sov...han vände på den steken i ett naffs o ja va klar som 3e man I A-final me en bil som jag INTE litar på..o hur lätt ere då?? "när lägger den av?,kommer den går rakt fram?" A-final start...mjae...o då har ja redan bytt till Novak GTB/5.5r som e sååååååå mycket trevligare i känslan än Mambat, o bilen vart toksnabb...men det hjälper inte ett X den dog lite här o var, tvekade o stannade..A-final 2 ställde ja nte ens upp i, den dog flera flera ggr innan start just, o då rann bägaren över...Jag hadde försvarat MIN 3e plats men så vart det inte, Bilen såg ut så här iallfall---




Väl hemma o dona fram laddare,urladdare o fix ackarna mm, så tittade ja extra på Spectrumet, ha sa ja, en antenn där i åxå.."men, hmm, den rör sig väldigt lätt?" öppnade o tittade...




Men men, en 5e plats i den första tränings/tävling anser ja som ok, dock vet jag min potential, o den har ja nte på långa vägar utnyttjat...

Ha det gött

Thomas P

0 Comments:

Post a Comment

<< Home