Saturday, April 21, 2007

This is way to much...118400 rpm´s

Har funderat ett tag på att försöka mig på att sätta lite "egna" rekord..jag har som sagt ingen aning om vad det"officiella" 1:18 hastighets rekordet är, om det går under XrayM18,MicroRS4a,AE RC18,Mini-T,Xray M18T mfl...HAr sett en del galna filmer på 50-60mph filmer.. Själv har jag nått fina 85.72 km/h med en AE RC18b FT

Jag har även testat 4s Lipo vilket ger maffiga 14.8v..1000mah..det i kombination med en motor som ger 8000 varv i minuten per volt,bir fullkomligt bestialiskt vartal...eller vad sägs om otroliga 118400 varv i minuten Olastad.

Jag gjorde testet med Quark22A PC först hemma, men TSD gick in ganksa fort efter bara nån sekunds fulgas,vilket har resulterat i ett uns av slitage på drevn:/ knappt märkbart men iallfall.

Däcken har ganska stor betydelse här, tyvärr fick jag använda mig av mina Stock Bugy däck,som e ganska hård o helt slut...så förväntningarna va inte stora,jag testade iallfall med WD40 men det gav inget resultat alls, o som vädret va (kalt som 17,dock soligt) så va de väntat...

Ok, till testet..ja hadde luft gasat lite hemma me Genius30A hemma o 14.8v dvs 4s lipo, o SÄLLAN skådat sådant "rupp" fy ända in i...va de e galet...Väl på plats vid Märsta industri område,en ganska lång raka(dock har jag lite räckvidds problem,så ja ville inte riskera nått)..körde iväg en bit o trottla till...ujuj vad de e skillnad,men när trotteln närmar sig fullt så exploderar bilen upp på taket...aldrig skådat mer rabiat bil,jag e lite tveksam om jag kan tygla all den effekt som kommer...en sak e säker, jag behöver DÄCK samt annan setup o kaross för att överhuvvetaget kunna föröka mig på några seriösa speedruns..

4s Lipo speedruns

0 Comments:

Post a Comment

<< Home