Friday, April 06, 2007

Lite däck pul,inför AE RC18T CAW

Som ni vet så är det en CAW RC18T på väg hem, ni som inte vet vad CAW betyder eller står för så kan jag dra det kortfattat. Country Alloy Works,dom gör state of the art alu detaljer till diverse bilar. allt från bedlocks till Baja5 ,till Exended chassi för MiniZilla. I huvudsakfinns dom på eBay.

Eftersom bilen är tänkt till min son (Linus) så ville jag ha den hållbar, bilen är i alu och det lämpar sig bra. Dock har jag med tiden insett att bilen är en "juvel-Bling rajser" och med andra ord lämpar sig inte för en liten parvel som han :D..det får bli min mest, o han får låna den när han blir större o mer kunnig. Till han har jag beställt en AE RC18b FT, med MIP-cvd,MIP-diffar.

Men men, till saken, CAW skall få lite sköna fälgar, jag har ALLTID varit svag för GULA DISC fälgar, efter lite MSNande me diverse folk så fick ja fram att MLST fälgar bör kunna funka, o däcken med. Dock såg jag att Vendetta ST har släpts o dess Fälgar e inte liiiite FETA, 12mm HEX!! till skillnad från 7mm på MLST:S.."jaja, tar hem MLST rims o Vendetta ST så får man se". Allt hemma så ser jag direkt att MLST fälgarna är inget för en AE RC18. Dock Vendetta ST med TOPCAD 12mm HEX=MUMMA...nu ere bara däcken, jag tog fram en sax,lite CA lim o en kopp kaffe, så löser man det...(detta gör vi även på 1:10 4wd buggy,klippa o lmma om däck)

------------------------------------------------------------------------------------------------


0 Comments:

Post a Comment

<< Home