Sunday, October 07, 2007

Did some testing... BLCRT.5 on track

Så, nu har jag testat den...o den va välla om jag föräntade mig, trevlig, rapp o skoj. Setup skall vi inte tala om iom att det inte fanns nån, men jag lyckades ta mig runt banan både 1 o 2 varv. :D

Körde totalt 4 lipo ackar i princip på rad, 3600mah 2s2p 20-30 serie från E-Power dom verkar hålla måttet.

Körtiden va svår o mäta men jag uppskatar den till över 7 min, närmare 10...nått riktigt dump kände jag aldrig, iom att ja kör Lipo, vill jag inte rikera, skall köpa en cutoff...

Nu vare rätt svalt ute, men vet att även i svalare förhålanden så brukar man få någelunda temp...

Ack aldrig över 37 grad
Motor aldrig över 33-35
ESC aldrig över 20

Dom siffrorna kan man givetvis öka på lite efter ett ack inne...tipar på :

Ack 37-44
Motor 50-55 MAX
ESC 35-50






Min lilla bilvändare :D



0 Comments:

Post a Comment

<< Home