Friday, February 27, 2009

Ultima RB5 from Kyosho!!

Skall åka till klubben o testa en bil tänkte jag...min köre klubbkamrat och vän Mats Angseryd hade erbjudit sig att låta mig testa en av hans bilar...en Ultima RB5 2wd buggy,skodd med Lipo-7.5 orion motor...NIB never been driven!!!

(hö e Felix bil,den ja fick testa)



Efter att ha laddat alla 1:18 ackar, tagit me mig trucken så bar det av mot klubben...

Ja har inte kört "riktig" 2wd sen -81 typ...vist lite BJ2SE inne me nannars förra året i sommras me S2an...o de va ETT rejs o inte ens en test...ja har alltid gillat 4wd, sällan varit intresserad av 2wd av just den enkla anl, det lockar inte alls. Men när jag får chansen att testa en 2wd så tackar man inte nej, o framförallt inte en bil man aldrig testat, som man ofta varit emot (varför då??)...o ja kan bara säga WOW!!, ja e frälst, ja kör Mats A setup rakt av, o den fungerade till 90% rakt av, bilen e följsam,enkel att hoppa med, inga plötsliga konstiga kasst(sitter i setupen)..asså, ja e fläsknöjd med detta "test"...o ja e såld, oavsett, bilen en RB5 e det jag skall köra i 2wd klassen oavkortat.

Jag vil passa på att tacka FELIX, Mats A´s son för lån av bil och radio, Matte själv för att han såg till att allt fungerade!! evigt tacksam!!.

Sveriges ödmjukaste förare och Sveriges "coolaste bil vändare" =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home