Monday, May 18, 2009

Some updates...

Racet i Söderhamn är planerat att köra, vädret i dag ser mycket mörkt ut,med låg temperatur. SMHI skall enl sägen lova bättring inför kommande helgen. Fredag lovar dom regn på dagen, hurvida det är på Lördagen vet jag inte.

Jag kommer att med all säkerhet köra upp på Lördag morgon till racet istället för planerade Torsdag dag. Detta är dock inte bestämt, men det "lutar åt det"

-----------------

Nordiska mästerskapet 2009 på Skarpnäck i El buggy 2/4wd är jag avanmäld ifrån. Att åka 80 mil för barnvakt är nått jag personligen inte har samvete för även om min sambo ställer upp. Jag låter detta stå öppet, med 40 man kvar i 2wd o ca 60 i 4wd är jag inte orolig för en eventuell start.

I Söndags glömde vi helt iskallt bort min sons fotbolls träning, o jag har haft oerhört svårt att smälta detta, han vart lite lessen eftersom det är något han ser fram emot att få göra. Med min sambo jobbandes 2 helger på rad o ledig 3 så vill jag ha kvalitets tid med min familj o väljer utan att blinka att minska på rc-körandet.

Som inför alla race så resonerar jag på ett sätt...Skall jag köra mina race skall jag vara väl förberedd o det emnas INTE med att ha bilen klar, utan ha körningen under fullständig kontroll, 2009 kommer gå till historien som det absolut sämsta för mig gällande aktivt tävölande då ja inte har tid för träning. Att köra ett rejs eller 2 för att bara köra e uteslutet, Eftersom jag kräver av mig själv att kunna prestera 100% på ett rejs o med gott samvete säga, jag har gjort allt va jag kunnat. O utan träning är det omöjligt.

Kan tyckas konstigt, eller " ähh, kör för att det e kul", men jag tycker det inte e kul o tävla oförberedd...o me så lång väg till en bana o ytterst lite tid, blir det nog bara nått enstaka rejs i år.

Söderhamn e mitt mål, sen får vi se...jag har för mycket andra åtagande o saker att göra som e så mycket viktigare än rc-bilar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home