Wednesday, May 19, 2010

RC18B2 - do i like it?




USA/UK




It is hard to NOT like the Associated RC18B2...this 2 belt driven car is the best i ever tried...i wish my big 10th scale buggy felt like this ;)...this car have tons of grip, and takes the bumps real good...I have now app 20 packs with this car , and there is only one word!. Best there is.




Today i changed my Futaba 3155 to the much smaller, but better spec Futaba 3156..


------------




SWE




Hehe, ja de e svårt o finna ord egentligen, för så bra anser jag att bilen är...20 ackar med en snitttid på 10 minuter på i hårt tempo, bör sätta sina spår, men drivlinan e NY, slippern e gudomlig. Jag har haft i 30k olja i diffen fram en liten skvätt, trot eller ej, men de mesta är faktiskt kvar...bak 10k.




Jag har juh dock utrustat min bil med lite extra godis som ja anser bör finnas med, både estetiskt o funktionellt...ta bara Exoteks kolfibertorn...dom är vackra, men åxå funktionella, då de har en annan hålbild, påverkar bilens egenskaper. MIP CVD har ja monterat, Factoryteam Titanium turnbuckle kit åxå....




Jag har beställt ett nytt chassi,som ja skal fixa iordning lite bättre än de ja har nu, ta bara luckan för o kolla drevspelet..på nuvarande ere haffsigt, nya blir snygggt me en fin gummiplupp som skydd..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home