Tuesday, July 06, 2010

Went ot of town for another astro track | Weedglade raceway




USA/UK

My first thoughts..it is ENORMOUS!!!!!!!!the Straight is the biggest i ever tested on, and the track is 3m wid on every spot...astroturf...very smoth, not so bumpy at all...there is missing 4 middle jumps in the straigt on the other side...fun GOOD flow and Extremely fast...the RC18B2 did real well on this trakc, 10 times better then my hometrack Greenhill...Sad my motor hit 101 celsius one time and 94 another, hope it is still going well...it was so fun so i forgott to get off after 6-8 min...

------------

SWE

Jag å min son Linus bestämde lite halvsent att vi skulle ta en tripp till er...Jag bor i Sigtuna o har en ca 8.5Mil...jag siktade på 1 timme o 20 min knappt, iom att de första 5 millen från Sigtuna till Enköping e en enda slingrande ORM...Men tame baklänges, det gick på knappt över timmen inkl en handling på lokala OK stationen...busenkelt att finna er...o man hade hört både det ena o andra, allt från skarvar som var överlappade..ragge (ledsen men minns inte namnet, o ytterligare en kille) alla trevlig ao hjälpsamma, de tackar ja för.Kan juh säga att de va inte specielt lätt o ställa om sig från Green Hill astro, till eran..men från GreenHill til Örebros dirt utan problem..har no me greppet o göra...o det va KANON bra, sicket grepp!! o vilken MATTA...skummgummi e nå som ja e possetiv till!! Vi har sand i våran, men nu har vi dock annan modell, men fy 17 va sköänt o slippa den lilla,lilla sand som letar sig in överallt..na greppet e enormt.Jag tog endast med mig lilla Associated RC18B2 bilen, en remdriven 1/18 bil...Novaks näst värsta sensorbaserade minispis...farten räckte till på rakan, den flög fram...det va ojämnheter, men på rätt sätt, visst hoppade det o for, men de va en helt annan känsla, sen e LAYOUTEN på denna bana så fullkomligt underbar att man baxanar, det e sånt FLOW i den att ja bara ryser...utan tvekan den roligaste banan ja kört på. Bör däck från slitna stock, til TOPCADS DOT3..hua va skillnad, sen vart det en fin sträng me CA lim längst ut på däcket, o ja va i hamn efter att ha gått pp från 35w fram till 40...va lite väl springy i denna värme.Jag vill påstå att det tog till dom sista 3 ackarna innan ja fått in någelunda flyt... o handen på hjärtat, ahde ja varit sj hade ja stått där nu...Men med 2 ggr me en temp på 101 resp 94 så e ja lite oroli om motorn har fått stryk...skall se..det e mycket gas...Så fort min nya 2wd kommer blire fullt ös..









0 Comments:

Post a Comment

<< Home