Sunday, February 18, 2007

And we have a winner...




Numera kör jag faktiskt bara 1:10, med lite inslag av 1:18....Det va faktiskt länge sedan jag körde på bana med en 1:18,sist va med min Vintermoddade AndersonMRX för snöbruk...

Det är 1:10 El truck för hela slanten, betydligt roligare klass,känns mer..helt klart abel skoj.tyvärr måste jag säga att antalet 1:18 bila rpå klubben har minskat,förr-förra gången va vi ,eller va, det va 1! som körde(jag hade med mig min, min körde inte med den då jag tävlade me 1:10án). Nu i Fredags den 16/2 så var det totalt 3 st AE RC18T, med inslag av min bil, ibland...nämligen min TBG BG4...Jag tog med mig den för att meka,limma däck o bara se så att allt fungerar inför sommaren. Trucken fick jobba hårt, den går bra,behållt Foam-setupen o det funkar faktiskt bra då grepept me Gummi e enormt, möjligen lite släpp på baken,men däcken är slicksade, skal lse över setupen senare...Eftersom jag ändå har släpat dit BG4 så tänkte ja at ja kan faktiskt lika bra testa den. Jag kör med följande setup.




Losi Dämpare runt om, 45w olja 6mm Tension runt om.
Silver fjädrar bak,Orange fram
Arms in level
Främre dämpare Övre: Näst längst ut
Främre dämpare Undre: Ytterst
Bakre dämpare Övre: Ytterst
Bakre dämpare Undre: Ytterst
Stock k-hämmare fram
1.45mm k-hämare bak
Proline Frimfighters
0 gr toein/out
Stock toein rear. (adj kommer onteras senare)
Servo 9650
Genius30A - 55% gas
DynoMAX6800
11/54

Summan av detta är:

Absoult det värsta jag nånsn kört i mini-bils väg....

Dom har redan gjort en av de dominerande bilarna bättre!

Det är som sagt, dett finns 1:18 bilar å så finns det Xray..med TBG converison-kit tll BG4 så är den fullständig. Insane Low och Mid steering-speed,lite lätt undersyrt i högfart, inte det kriminella grppet man alltid strävar efter, o detta utan att göra piruetter eller okörbart!! Sällan kört en så bra bil.Den må vara dyr, ruggigt dyr om ni frågar mig,säkerligen kan den lokala kolfibermannen snaida till ett, men då skall man ha kontakter etc, för 140-150 dollar får man enl mig den absolut bästa minibilen i dag,allt anant e rena toys

1 Comments:

Blogger KristofferS said...

Kul hitta en blogg som är intressant, nog första gången någonsin. Keep up the good work :)

10:32 PM  

Post a Comment

<< Home