Saturday, February 24, 2007

Ny "era" på g nu..

Så där, nu är allt smått sålt...har vid skrivande stund fåtal saker kvar som nått BL fartreglage och motorer 2 till antalet, lite annat smått... För min del är 1:18 som huvud skala avslutad och komemr inte mer att köra den. Det kan låta sm ett tvärt slut, men valet har inte varit svårt när det kommer emot jämförelser mot andra skalor så som 1:10 offroad. 1:18 är enl mig en perfekt klass, den är genialisk..liten bil med stora möjligheter, denna klass växer så det knakar ock fler o fler utövar den. Tyvärr är det i dag endast ett fåtal klubbar som tar klassen på allvar o för att den skall bli helt accepterad måste det bli mer seriöst från klubbarna o låta den accepteras.. 1:18 i Staterna är gigantiskt här hemma förknippas den mest som dragracer,som de flesta i dag använder den till, högvarvig motor o massa volt. Anledningen till att jag själv slutar med denna klass e, få utövare på min klubb samt att den större skalan 1:10 e så mycket roligare..

Målet med 2007 är att köra nån tävling med 1:10 offroad..det sa jag även om 1:12 men det stanande vid en bil..i dag finns det ingen återvändo.

Slutligen så se jag det hela så här, 1:18 va en kul upplevelse, den har gett mig mycket glädje och lett mig in på mer "racing", den har även gett mig "nya" väner o bekanta. Dock är det för egen del ett totalt avslutat med den skalan.

Thomas

0 Comments:

Post a Comment

<< Home