Saturday, March 31, 2007

31/3-2007 "Sista dagen mä gänget"

Lördag..och det är åter körning, kände mig så där taggad, har haft en del "tand-problem" så humöret o orken va 17 int på topp...Hur som haver, jag donade iordning allt i dag, på morgonnen innan avresa, o åkte hemifrån runt 09:50.

I dag tog jag med mig 1:10 Trucken o lilla BG4an. Eftersom det är med all säkerhet den sista körningen inomhus för säsongen så kände jag mig lite, less..men ändå inte. "nu kommer tiden då greppet e det man strävar efter"..Väl på plats, lite sol o svalt så hadde ett fåtal, typ 2-3 stollar letat sig ut på track banan...(mjummie, va grepp :S). I dag var LasseB4,Nille aka Nillman,Stickan på plats då jag dök upp..med tiden ramlade även Ludvig samt Fredde aka S-bob. Jag hadde i dag monterat gummi ppper, dvs 2wd bnakdäck på truckfälgar..profilen vart mindre o slipper enorma kränningar i sidled. dock har ja juh inte ändrat setupen ett dugg, o det känndes, understyrt. Svitchade tebaka te FOAMS me blixtens fart, o ujuj, trucken e en DRÄPARE..kör numera 80 fram o 60 bak..flyttade bak acket ett snätt, o gilalde det inte alls...understurd som få, o överstyrd vid gasuppsläpp...men men, jag ändrar tillbaka senare..

Under dagen testade jag även lilla TBG BG4an, jag norpade grabbens lilla 11.1v ack, o det i kombo med en 6800rpm/v spis, fick däcken att radikalt ändra form...CD skivor vare här :D:D...testade lite inne, men det e okörbart lite...fast inte så hysteriskt som ja trodde..

Traskade upp till den 1:10 banan som vi skall göra i ordning nu, den e i ett så bedrövligt skick att troligen ENDAST Truck förare ger sig ut..stenarna e allt från GOLFBOLLAR till vindruvor...o jämnt, med jämna mellanrum.."shit hur skall denna lilla bil ta detta"....

O ja måste säga, ja e fän shockad, den tog det hela med ro, det va givetvis hoppigt o bumpigt inge o snacka om, men satan va den gick fint, på rakan vare bara o trottla, 11.1x6800rpm, sen bara slå av, o styra in, lite understyrt på rullsanden, men nä, denna bil på nya banan kommer att förnerda alla 1:16 o 1:18 bilar på markanden 1000 ggr om...skall montera frinav fram o se.Däcken funkade faktiskt mycket bra även om underlaget va uselt. Skall vixa till nya undertray fästen, få fast fläkten o köpa en 8000rpm/v motor för att kunna gasa ut o rdentligt på rakan...

Trucken fick nyrenoverad diff, nytt spurgear och är egentligen klar för ute däcken. Oljan skall bytas ut mot 35-40 andra fjädrar...

Taim o börja limma 4wd däck...runt en 35 par, men tar i första hand 10 åt gången...Skall best fjädrar,diff delar mm

---------------------------------------------------------------------------------------------

0 Comments:

Post a Comment

<< Home