Sunday, March 18, 2007

Grabbens och min leksak | Recept.

Tänkte skriva lite om grabbens o min kommande leksak.

Drar lite kort varför o hur jag har tänkt-

Assen är en av de första "riktiga" bilarna jag köpte, köpte en FT 18T och den va jämt trasig dom 10 ggr typ jag körde med den,detta va i början av min 1:18-1:16 karriär och visste inte alls så mycket som jag vet i dag. Jag hadde sett nåra filmer på 60mph repor fram o tebaka o de va "coolt". inhandlade ett Mamba8000 samt ett Polyquest 1800mah ack som va lite stort, men du vet, hammare o huggmejsel, våld så satt det på plats..att den va sne bilen gjorde inget, bara den funkade,diffarna i maxdragna o raserade diffar va min upplevesle av assen...därefter sålde jag den iom att den dessutom alltid fick dreven raserade, då den inte hadde drevskydd...ingen bil ja nånsin skulle äga igen...detta va 2005

2007 och eoner av fakta har passerat knoppen däruppe..dessutom är jag 2 barnsfar och vill att min son skall få prova på rc..fast han bara e 3 så gillar han "brum brum" tanken va en BG4 men den gick för astronomiska 526 dollar. så valet föll på en Blingad RC18T,det mest troliga är att denna enbart kommer att få framföras på asfallt..varsin AE RC18b FT kommer o inhandlas.

RECEPT: Associated RC18T

Valet föll på en smått blingad AE RC18T en CAW bil




Bilen är en maxBlingad bil, och lämpar sig egentligen för gata,lite packadsand alt Jord o gräs.

Xtra:

Mini LST Fälgar,gula Disc

Däck...

Team Losis "Mini KingPin Tires"



En uppsättning Alu MLST Hexar har inhandlats,1:10 12mmHEX har åxå skaffats..I samma veva drog ja hem ett par Duratrax ST fälgar me rätt offsett...:D

Motor och ESC i denna bil är tillfällig, i form av Genius 30A,samt en Feigao4834..detta ESC o motor kommer att ersättas av ett Mamba25,motorn kommer att bli en Mamba/DynoMAX8000

AE RC18b FT.... Linus Pettersson Racing

Jag har bestämt att han skall få en rejsbil,som han kan köra ute med, själv e jag frälst i Xray,men den har inte drevskydd, o e lite dyrare...det får bli en AE..!

Hjärtat i Linus bil kommer inte o bli nån Borstlös motor, den skall få en helt vanlig 280 standard. Däremot Fartreglaget kommer o bli de värsta man kan frambringa typ..Advance v5.0

Ackar, kommer att bli enklare KAN1050 alt GP1100/IB1200...det skall va billigt o pålitligt. Deans Ultra kommer att monteras på den...Servot kommer att bli ett HS65/HS81 skall va MG o kommer att krönas av en Xray Servoräddare... Ett Driven Produktion Drevskydd kommer att monteras.

Jag kommer själv köpa mig en sandsprättar-lekbili form av en AE RC18 om det blir en B eller en T det vet jag inte, det blir troligen en Truck version,då ja redan har BGn... Min däremot skall innehålla det värsta, visserligen ett Mamba25ESC, dynoMAX/Mamba 8000, Det kommer att bli Lipo faktiskt, i form av 7.4volt 1800mah som minst...den kommer att få samma omgång däck o fälg om de passar bra på CAW,dvs Truck däck, det kommer att bli CP 2.0 kaross,alt en jConcepts...


0 Comments:

Post a Comment

<< Home