Friday, August 15, 2008

Starten har gått, RM i elbuggy 2008 15-17/8..

I dag vare dagen D...i dag vare fri träning nere på GreenHill i Stockholm,Skarpnäck.. Folket hadde samlats redan då jag dök upp minst en timme innan "avspark" :)...folk från hela Sverige har vallfärdat för att göra upp i El buggy 2wd o 4wd... på Lördag koras riksmästaren i 2wd buggy och på Söndagen 4wd...

För egendel var allt bra, bilen är klar de mesta har stämt...jag hadde 5 färdiga ackar o lite olika däck..jag bunkrade upp o ut med första acket...första omgånge nFronts gav massor med styrning, o lite vättendenser...Andra med andra däck, lite lugnare bil,dock fortfarande styrnign så man kan sälja...till sist det 3e paret o bilen var lugn som en bunke o styrningen va bra, lite lite i lågfart...under gas runt nålarna... Jag va nöjd. Med en del krångel på sidan om RC på plats så tappade jag mer o mer tålamodet,suget o hugget... Ett ack redan i går va dåligt, en död cell...i dag, en cell som va sprängd...den hadde öppnats ljudlöst o luktlöst..helt SJUKT..nu e ja nere på 3 eller 4 ackar bara...Nae, ja känner absolut noll för detta numera tyvärr är det ren o skär sanning..hur som helst oavsett väder o vind finns jag på plats Lördag och Söndag.

John S inspekterar Foppas nya Atomized B44


Daniel Persson..är vi vassare i år än förra RMét ? time will tell..vad för ESS har han ??

Per tittade för bi med sin X-6 o en av rc-världens vackraste skapelser Serpents Nitro F1


Lars J i all hast...meka tält :)


Otto A, snabb som få...ligger o lapar sol...skall han upprepa förra årets bedrift o bli Riksmästare i EL buggy 4wd ?


PerErik Nordman....snabb....ruskigt snabb...men han har tränat :) giftig som få, klart med i mina beröäkningar om seger alt topp 3 i 4wd..



En av mina ackar...snacka om att ja hadde...en sak som e säker...musten gick inte bara ur mina ackar..den gick ur mig åxå...hoppas innerligt att ja hittar tillbaka nu inför söndan



----


2 Comments:

Blogger TommO said...

Lycka till på RM!

Nedan lite mer allvarligt.. ;)
Bästa tipset jag har är att ta en paus då det börjar kännas risigt, fortsätter man då är det riktigt lätt gå över linjen, jag var galet nära att sälja av allt för 3 veckor sedan då jag bröt min sjätte raka nitro-final då jag legat med klar vinstchans..
Min månads-långa paus i samband med sommarjobb och flytten till Eskilstuna gör att jag nu är sjukt taggad till både SM i NT200 om 2 veckor och inte minst vintersäsongen, kliar som fan i fingrarna tills man får bränna runt varannan dag i Eskilstuna :D

8:56 AM  
Blogger TpParts RcXtreme said...

Men jag e lite mera taggad nu Mr T..jag har än i dag inte bestämt mig om ja skall köra...på gott o ont. Ena delen säger "REGN" så ja slipper...andra säger "Kör så de ryker..."...ja skall ta med mig o se...men efter detta e det ett långt brejk, me massa förberedelser inför inne säsongen, som ja så sjukt ser fram emot..

9:45 AM  

Post a Comment

<< Home