Kyosho RB5 | Part 1
Japp, ligger dock lite efter..har redan bytt en del delar på bilen som jag har haft ett par dagar nu. Jag e mycket nöjd med mitt köp och hoppas den kommer att skänka mig glädje under dom få rejs jag skall köra i år.
Lite på sidan om, så kan jag meddela herrarna o damerna att Kyosho har aldrig legat mig varmt om hjärtat, så enkelt är det. Det skall däremot poängteras att dom bygger mycket fina bilar. I detta segment så är dom flesta märkena lika, o jag valde just denna för att den överaskade mig något oerhört. Jag bortser helt enkelt märket o stirrar blint på denna underbara bil...säger ja så efter 1.5 ack..:D?!...får ja äta upp mina ord?, mje det tror ja inte alls på.
Så...äntligen, jag har redan bytt T-platen,främre "top" (kan inte termerna än, mycket som man tappar)..Fixat ackermanplattan o dess lager mm, då det va de värsta ja sett i Bindning :), nu gåren som smort!.
Diffen är isärslagen o ihopmonterad, jag har valt IRS 3/32 stålkulor. Först för att jag har bulkpacks hemma o sen att dom just är sjukt billiga. Carbide o keram e inte outslitliga, så valet föll på dessa.
Bilen i sin helhet, lite småpyssel innan test...
Stötdämparna töms ,green"slajmas" o får fräsh olja. "Worlds dämparhus bak"
Nästa steg e att montera elektroniken, dvs ESC, valet föll på LRPs TCSPEC - Motor, ja det blir no en 6.5LRP alt EN äldre modell av LRPs motor. Spectrum Micro får ta emot signalerna o styrningen sköts av Ko´s 2413,hurvida statusen är på detta vet ja itne, ja hoppas på att det e ok.
Nästa update, blir ,byggandet av dämparna o sedan kablage dragning. Något utöver det vanliga blir det givetvis.
Lite på sidan om, så kan jag meddela herrarna o damerna att Kyosho har aldrig legat mig varmt om hjärtat, så enkelt är det. Det skall däremot poängteras att dom bygger mycket fina bilar. I detta segment så är dom flesta märkena lika, o jag valde just denna för att den överaskade mig något oerhört. Jag bortser helt enkelt märket o stirrar blint på denna underbara bil...säger ja så efter 1.5 ack..:D?!...får ja äta upp mina ord?, mje det tror ja inte alls på.
Så...äntligen, jag har redan bytt T-platen,främre "top" (kan inte termerna än, mycket som man tappar)..Fixat ackermanplattan o dess lager mm, då det va de värsta ja sett i Bindning :), nu gåren som smort!.
Diffen är isärslagen o ihopmonterad, jag har valt IRS 3/32 stålkulor. Först för att jag har bulkpacks hemma o sen att dom just är sjukt billiga. Carbide o keram e inte outslitliga, så valet föll på dessa.
Bilen i sin helhet, lite småpyssel innan test...
Stötdämparna töms ,green"slajmas" o får fräsh olja. "Worlds dämparhus bak"
Nästa steg e att montera elektroniken, dvs ESC, valet föll på LRPs TCSPEC - Motor, ja det blir no en 6.5LRP alt EN äldre modell av LRPs motor. Spectrum Micro får ta emot signalerna o styrningen sköts av Ko´s 2413,hurvida statusen är på detta vet ja itne, ja hoppas på att det e ok.
Nästa update, blir ,byggandet av dämparna o sedan kablage dragning. Något utöver det vanliga blir det givetvis.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home