Saturday, March 14, 2009

Kyosho RB5 | Part 1

Japp, ligger dock lite efter..har redan bytt en del delar på bilen som jag har haft ett par dagar nu. Jag e mycket nöjd med mitt köp och hoppas den kommer att skänka mig glädje under dom få rejs jag skall köra i år.

Lite på sidan om, så kan jag meddela herrarna o damerna att Kyosho har aldrig legat mig varmt om hjärtat, så enkelt är det. Det skall däremot poängteras att dom bygger mycket fina bilar. I detta segment så är dom flesta märkena lika, o jag valde just denna för att den överaskade mig något oerhört. Jag bortser helt enkelt märket o stirrar blint på denna underbara bil...säger ja så efter 1.5 ack..:D?!...får ja äta upp mina ord?, mje det tror ja inte alls på.

Så...äntligen, jag har redan bytt T-platen,främre "top" (kan inte termerna än, mycket som man tappar)..Fixat ackermanplattan o dess lager mm, då det va de värsta ja sett i Bindning :), nu gåren som smort!.

Diffen är isärslagen o ihopmonterad, jag har valt IRS 3/32 stålkulor. Först för att jag har bulkpacks hemma o sen att dom just är sjukt billiga. Carbide o keram e inte outslitliga, så valet föll på dessa.

DSC_0300.jpg DSC_0300.JPG image by gabbax_74

Bilen i sin helhet, lite småpyssel innan test...

DSC_0301.jpg DSC_0301.JPG image by gabbax_74


Stötdämparna töms ,green"slajmas" o får fräsh olja. "Worlds dämparhus bak"

DSC_0302.jpg DSC_0302.JPG image by gabbax_74

Nästa steg e att montera elektroniken, dvs ESC, valet föll på LRPs TCSPEC - Motor, ja det blir no en 6.5LRP alt EN äldre modell av LRPs motor. Spectrum Micro får ta emot signalerna o styrningen sköts av Ko´s 2413,hurvida statusen är på detta vet ja itne, ja hoppas på att det e ok.

Nästa update, blir ,byggandet av dämparna o sedan kablage dragning. Något utöver det vanliga blir det givetvis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home