Thursday, May 21, 2009

Weatherpredection - Southharbour May race 2009 - Thoughts before the race..

Fredag.....dagen för mitt första rejs sedan RM 2008 i Stockholm, jag är konstigt nog inte nervös,vilket jag allti brukar vara...Jag vet att min nervositet kommer som ett brev på posten så fort jag står på förarställningen, den kommer som vanligt till viss del hämma mig. Eftersom mina förberedelser är så katastrofalt usla så har jag faktist redan i förskott intalat mig att bortse från racet o se detta som en chans att för köra lite o träffa andra likasinade förare. I ärlighetens namn går jag än i dag och tvekar om jag äns skall ta mig till racet o ställa upp, dock vet ja med mig själv att ja inte kommer att förlåta mig om ja inte tar min chans att få köra racet som ja gjort 2 år i rad nu.

Men jag frångår en a mina absolut viktigaste principer, att förbereda mig till 100% för det betyder att jag inte kan bli besviken,sur eller äns arg för att jag kom helt iskallt sist, jag har juh gjort allt som stod i min makt, men det ville annat. Nu kommer jag till ett race där jag har knappt 10 ackar totalt med en 2wd bil , Delar och annat är dock i ordning men, MEN jag har inte fått den träning jag behöver...Jag kan stundtals köra felfrit i flera minuter för att sedan göra misstag på misstag, jag har juh i skrivande stund inte fått eller nått det förtroende jag behöver för min bil för att kunna prestera...Många tycker säkerligen att jag är tramsig och negativ, men det struntar jag i eftersom jag vet vad jag kan prestera, utan tvekan kan jag med rätt förutsättningar slåss med dom i toppen. I dag är den en omöjlighet min begränsning ligger i avsaknandet av träning och körtid även den mentala biten har jag inte lämnat en sekund.

Är du inte förberedd mentalt så kommer du att inte kunna prestera som du vill även med eller utan fysisk(läs körträning) träning på banan. Jag har under våren försökt att finna den glös,sug o begär som jag besatt förra säsongen (2008), man skall sluta,man skall lägga av,man skall lägga sakerna på hyllan,man skall sälja...jag tror det är ett utryck för att man inte har den tid sporten kräver. Jag har aldrig sagt och menat, "det e f*n att man har familj" "skulle ja va singel skulle ja bo på banan som så många andra", inte för NÅTT i denna värld skulle jag byta, jag älskar min sambo o mina 2 små barn + den lilla katt vi nu haft i lite mer än 1 år. Jag vänder mig om o tittar tillbaka på år 2008 (säsongen) o den var helt klart framgångsrik enl mig själv, jag stred och SLET för att bli bästa debutant 3 gånger och fick slutligen skicka in papper på att uppgradera min licens till B. Målet va juh det...att skaffa sig B-licnes för att få köra Touring modified, det var här som det hände något mentalt, jag hade juh uppnått mina/mitt mål, B-licensen va i hamn o allt va toppen. Jag körde RM 2008 och placerade mig bättre än året innan och ja va nöjd, jag gjorde juh mitt bästa inte kan jag då se ner på mig själv o säga, fyfan va dåligt det gick...

Vintern kom, lite inomhus körning,1:18 och sedan även lite 1:10...inte ett inomhus rejs förutom klubbracet på Stubben, lite av blodad tand infann sig men tiden bara sprang som blixten...När skall jag ha tid att träna för att kunna prestera som jag själv vill ? jag fick chansen för nån vecka sedan att prova lite 2wd på hemma banan "GreenHill" Det va helt enkellt skitkul om man får uttrycka sig så, men så efter par ackar så kommer den här vågen av känsla som får mig att nästan sälja allt o bara skippa allt me rc...det är inget jag skyltar med, men det är helt klart vetskapen att jag inte HAR den tid som krävs för att jag själv skall bli nöjd med mitt körande o deltagande i race...hur kul är det då att anmäla sig i ett race,försöka förbereda sig MENTALT och på det även fysiskt( läs kör träning) , några har försökt att uppmuntra mig att anmäla me till racet nu i helgen (23/5-09) o det har jag gjort, men jag kan egentligen inte se nån anledning att köra det egentligen, förutom att jag kört det 2 år i rad tidigare...o visst träffa racemännsiskorna, dom är juh mer än halva grejen med denna sport, att få lufta,ventilera byta erfarenheter o bara snacka skit =).

Jag skall i dag Fredag gå igenom min bil, limma de däck jag behöver,ladda de ackar ja skall köra med o sedan kan jag inte göra mer, detta sk rejs blir en träning för egen del.

Vi ses i söderhamn, o ja skall försöka få til llite bilder :)

/T

0 Comments:

Post a Comment

<< Home