Friday practice...and what a practice then..
USA/UK
Arrived late (in my opinion) around 16 hundred hours to do some short practice this Friday. This will be the first drive since i repaired my Team Bluegroove BG4 from UMB mechanical. Ok so i lost 1mm groundclearance but rather that then no driving :). The track we buildt was one of the best fr a very long time! Technical and fast. Robban and i are the only 190mm driver @ the club. There was a few AE rc18b´s and 2 Shark ST´s. I think it´s kind of fun from almost "touring setup" to up to date´s new set up that i tested...
The Novak 8.5T is quick, real quick so we decided to test the Novak 10.5T...would it provide enough with powa ?!. But before that i went from 35w oil rear and 40w oil in front to: 30w rear and 35w front...Medium thin Swaybar 1.1mm instead of huge 1.6mm. In combo with the 10.5T motor that i shrouded with a Robban drilled Piniong 15 or 16T..man this is it!!! silk smooth, fast as XXXXX, but the trottle curve...i can´t find the words for this, but it is waaaay better then the 8.5T motor..maximum temp i achieved was 85...and that was under heavy throttle...There is no doubt that the 10.5T is the motor to run..i have more controll over the car..ok, it is not so fast under acc, but the difference is so little that it does not matters...
Talked to Robban under Sat and he went down to the track and ran some packs..with Rubber tires. I had a small talk to another friend that is involved in the indorrs.se 1/18 offroad cup here in Sweden..and i am not sure if i am gonna buy some rubbers...have to think twice about that. But i ordered Duratrax motorcooler..see if that will help me :) Coming Weekend there is no practice.
------------
SWE
Hehe, vet inte vart ja skall börja, men i Fredags va planen att komma iväg i "bra tid".......Givetvis ere Fredag o det går sällan som man tänkt sig. Dessutom har ja haft kvällsjobb o man va lite slajten o vända om Torsdag kväll till "fredag dag". Hur som haver, väl nere på klubben, så börja vi snajda till banan, o vilken bana sedan då , helt underbar, vi fick BRA respons på denna bana. För min o Robbans del varen utan tvekan mumma...våra bilar gick nå grönXXXX. Några AE RC18 va på plats me 2 LRP Shark ST. Jag o Robban kör uteslutande 190mm bilar o anser att det är framtiden. E lite nöjd, eftersom ja har gått från nästan "touring setup" på 1000w o 1.6mm swaybars o flera mm i limiters i dämparna. Numera kör jag
35w olja fram - Medium fjäder.
30w olja bak - Medium fjäder.
Bytt ut 1.6mm swaybar mot tunnare 1.1mm
Resultatet vart enormt, en bil som har en arbetande fram o bakvagn, man kan se hur den jobbar på banan. Jag har som bekant kört 8.5T för att "många" har sagt detta...o det e inge tvivel att den e ruggigt snabb...lite för snabb ? framförallt e accet nå enormt. Vi gjorde en helomvändning o monterade 10.5T motorerna.. jag gick från 12T/54T me 8.5T till 15 (eller16)T/54T o 10.5T motor...o toppfarten vart nästan snabbare, o accet ere absolut inget fel på, men den enorma skillnaden ligger i responsen, curvan o känslan e juh löjligt underbar!! o sedan har juh Robban borrat som en "gud" en 2mm piniong till 3.17 o den passa SMUTTA, o bilen vart som en husmus på banan!!...nästan lite kusligt :D.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home