Wednesday, February 03, 2010

Some small change...

USA/UK

I will not say NO, but this summer there will be less 1/10 El buggy and more 1/8 Nitro Buggy. This is one of the last classes i have not tried yet. The other is 1/5 and 1/8 track..no rush for those.

So why this? simple, like to try it before i hand over everything to my kids. What is my goal?

To test and see if i like it..i thnik il do that, but i will give it a test..

Race? not sure, but why not, the 1/10th was raced so why not =).

My choice will be

Associated RC8B FT
Reedy or OS Engine
Muffler, no idea...any tip?
Prolline and AKA
TT DS Sero´s or same XP form AE
AE Starter..
KO Helios for some control

BUT this is Season 2010 outdoor...app 3-4 month left.
------------

SWE

Än en gång så blir det stora ändringar i mitt galleri...Jag har kört 1/10 el par år o tävlat lite med detta, kört ett par rejs per år..Totalt 2 RM 2 SC o sen par lokala race, samt inne race åxå...Jag slutar inte med EL 1/10, ja lägger dom på min hylla för ev framtida bruk. Jag skall juh TESTA 1/8, jag får en känsla av att många tror att jag aldrig sysslat med Nitro tidigare, det va de ja började med, o har haft i omgångar sådana bilar...det skall dock poängteras att jag aldrig tävlat i 1/8, ja fick chansen o testa en bil på våran hemma bana, men den va seeeg, mot min fullblods racetruggy ja hade då..Nu vill ja bryta ny mark o utvecklas, Elen kan ja o anser att ja vill prova på något ytterligare innan ja ger sakerna til mina barn för att förvalta mitt "arv" ;).

Jag har alltid gillat AE o kommer köra vidare på detta iom att jag har dess 1/10 bilar..

I sommar blir det

Associated RC8B FT
Reedy eller OS
osv...

Jag kommer dock att köra lite 1/10 , vem vet skall man ställa upp i nå rejs kanske, sen blire även 1/18 ute med nya chassina..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home