Wednesday, February 28, 2007

Bollen är i rullning...

This is it...there is no way back...

Förberedelserna är ett faktum, och jag har börjat min långa resa...resan som skall ta mig från sandlåddan till racingen i ett förhoppningsvis ganska kort kliv. Avgörandet kom då det efter gång på gång inte dykt upp nån 1:18 förare på klubben de senaste gångerna...hur kul är det att stå själv och nöta?

"ujuj va ja saknar 1:10 trucken"..gick det ofta då ja va ner på klubbe(för övrigt ångrade jag att ja sålde den förra)...gjorde slag i saken, skaffade en ny Losi XXXT-MF2 En racetruck då jag alltid varit svag för "truck stuket"...o jag måste medge, 1:18 är kul, men 1:10 är så mycket roligare..en av anledingarna är givetvis at fler kör 1:10 på klubben, men sen så är känslan så mycket skönare detär mer bil av det hela..givetvis är INTE 1:18 på nått sätt nån leksak,tvärt om..bara det att den ger inte tillbaka det ja vill ha.

Efter att ha sålt i princip allt finns numera bara min TBG BG4 i skala 1:14.2..

Tiden går o 1:10 Trucken är inkörd o känns så rätt...tyvärr är den inte legal att tävla med hemma i Swe då det som vanligt inte finns klasser för sådana här bilar... Att "bara" kunna köra är iof mitt motto, jag har egentligen inga större ambitioner o tävla, men det känns som att det är ett steg i rätt riktining. Ok...o för att göra det krävs andra verktyg. En BJ4 inskaffades, den vanliga verisonen och allt kändes frid o fröjd...men sen kom tipsen,tricksen o förklaraingarna, att det blev till o byta till en BJ4 WE nu mera finns det ingen återvändo..

Ackar,däck mm har införskaffats...i skrivande stund väntar jag bara på att bilen skall hämtas.

Jag tycker det är kul att intresset för 1:18 har exploderat,jag hoppas verkligen att det kan bli en klass i Swe om än på loklnivå,men att samsas om ett reglemente typ Mini-Z fast något modifierat...för egendl kommer jag aldrig att tävla i 1:18 än mindre "basha", jag behåller BG4an för att just det är en sådan bil och att den är överlägsen allt annat JAG har provat..att prova lite,att låna ut den til polare för test skall bli ett sant nöje, men 1:18 i sig är för mig ett avsluat kapitel..det som gäller from nu är 1:10 och bara det.

Det avgörande beslutet av denna sk kovändning är, att jag inte kan köra mer än 1 modell åt gången, o som ja säger, "hellre färre o fet,än fett mä kazz"..att lära sig köra en bil ordentligt än att hålla 30 elva ilar i drift..Sen så är det helt klart inte lika lockande o stå på gården o gasa fram o tebaka. Jag får mer tid till familjen... 1:10 har kommit till mig för att stanna, jag har faktiskt varit i "slutar" tiderna förr, men har alltid haft nåra modeller kvar...nu har jag faktiskt sålt allt, från 8 modeller till 2 från 70 elva BL system o ackar mm till 2,den tiden är över.

Licensen är inskickad och hoppas att det blir en trevlig sommar med några rejs iallfall..ha det gött o en trevlig sommar

/Thomas Pettersson

0 Comments:

Post a Comment

<< Home