Tuesday, March 13, 2007

And we have a liftoff....

[b]KL:17:XX[/b] Testades BJ4WE för första gången...Jag fick med Daniel T och hans nybyggda,nyglänsande Losi XX4.

[b]Location[/b] - Märsta BMX bana

[b]Goal[/b] - Att testa lite,lite

[b]Summa[/b]

Lite anorlunda än min Rejs Losi XXXT-MF2, de e välla inte så konstigt 2wd vs 4wd...Tror jag har bilen lite mjuk,men hallå den skall bara testas... Hoppen på BMX banan får allt och blekna det e så man nästan blir rädd...men eftersom tjälen just släppt ere mjukt o landa. Bilen beter sig helt anorlunda mot de jag kört, tex Trucken, den är i princip neutral om man släpper av ut ur hopp, gasar man däremot för att ändra rotation på den(hindra att nosa) så gören en back flip direkt nästan, man måste alltså vara oerhört försiktg på gasen alt gasa precis ovanför marken...OneWay monterad, fick välla ingen direkt känsla då jag bara lekte lite runt,runt, hoppade par dubbelhopp,platåhopp som vi mäter i meter..med en 14T piniong så varvade den hur väldigt fort, farten va helt OK, eftersom underlaget va mjukt så spann det väldigt lätt, mao vara mjuk på gasfingret :). Bigshots fram o Bowtie bak, bara för att köra. Tyvärr gjorde sig kylan påmind då en bakre bärarm gick sönder efter ett stort hopp:S...

[b]TeamBluegroove BG4[/b] - Premiär.

Jag va lite nervös för detta med drevras..."funkar verkligen undertrayen?"...den går KANON, synnerligen trevlig bil, ändå var det jättespårigt iom att vissa har cyklat på banan, men den salde detta förhållandevis bra faktiskt, den styr bra, lätt understyrd, INTE strirrig, inga plötsliga kast på bakvagnen, man kan provocera den, hämta hem den....pgr av kyla gick en Vinge

[b]Betyg[/b] Den är kanon enl mig, den är lättkörd, o inte stirrig, den hoppar fint, lite lite lätt att landa på baken(vingen oklippt).Greppet va kanon. Den är numera i skala 1:14.2 den är 40mm längre än en "stock" Xray, samma bredd...hurvida man får tävla med den vet jag inte, men det finns nog dispenser att få, om man skulle villja. Jag har den enbart som leksak...Mitt bästa köp utan tvekan..

Nån premiär på stubben ute, bara för att testa tvivlar jag på, värmen måste upp för att inte plasten skall påverkas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home