Monday, August 18, 2008

Nationals is over for this time...and

I did good...

2wd på söndagen var en dröm..solen sken o allt var toppen,jag jobbade i besiktningen o hade första parket :) . Det var runt 40 förare anml i denna klass som sedan vanns av Otto A 2a kom PerErik N och på en 3e plats Daniel P (hemma förare)

4wd

Söndagen kunde inte bli sämre..REGN...ja vart lite mer taggad då ja packat upp, o dessutom sovit lite dåligt..(som vanligt inför rejs)...det va lixom inga blåbär som körde 4wd...

Jag körde träningen/Kval som Otto A, och försökte så gott ja kunde hänga på, men Otto e inte en lätt nöt o knäcka..han har aldrig kört på banan o givetvis kvalade in som 1. jag sj efter en del missöden nöjd med min 5e plats...eftersom förra året va en 9e plats...

Kval 1, håller igen i starten för att inte köra över de andra, har NOLL problem att köra förbi men är för "harig" att trassla till det för andra så jag tar det piano o försöker hålla min placering...som valigt så tar det på tok förlång tid innan jag kommer upp i rejstempo, o då har redan toppen avlägsnat sig... ja tror ja va ner på en 6-7 plats..men illa kvickt senare jagade upp mig o behöll min 5e plats i mål...

Kval 2, samma som ovan...

Kval 3, nere på en 8e plats redan efter nåt varv, o det e självklart bristen på tävlings rutin som sätter sina spår, men ja biter ihop o jagar ikapp...tyvärr inträffar det en del problem med varvräkningen o allt får köras om...då e kl runt 19:15-20 när 3re o sista finalen körs..då svänger jag av E4 hemma...

Otto vann som "vanligt"..Grattis

Per Erik N vart 2a

Mattias ? vart 3a

Jag själv slutade 5a i årets Riksmästerskap för Elbuggy, och är grymt nöjd. Nu tackar jag för säsongen o återkommer med elbuggy senare ev i vinter och i sommaren 2009. from nu ere 1:18 o lite blandat...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home